|
Zapper'ı kutusundan çıkarıp incelemeye kalkan oyuncular, çıkan şeyin altı üstü basit bir plastik parçası olduğunu görünce oldukça şaşırabilirler. Kutucuğumuzun içinden bir de nişan almaya dayalı mini oyunları içeren Link's Crossbow Training çıkıyor, ancak biz dvd'yi bir kenara fırlatıp ( Korkma Sayın Nintendo Yetkilisi yastığa doğru fırlattım kutuyu) zapper'ı biraz daha inceliyoruz. Zapper beni, hassas görünümü ve Wiimote ile nunchuck'ı düzgün tutamayacağına inandığım bağlantı noktalarına kanarak kalitesinden şüphe duymama neden olsa da oyunlarda yarattığı performans farkı, özellikle nunchuck'ın kusursuz kullanımı ile yanıldığımı kanıtladı.
Zapper ile Wiimote/Nunchuck ikilsini birleştirmek oldukça basit işlem, iki aparatı da belirli yerlere oturttuktan sonra kabloları da Zapper'ın altında bulunan gizli bölmeye tıkıştırıyoruz ve oyunumuza başlıyoruz. Zapper Wiimote'a hiçbir ek özellik kazandırmasa da tetik sistemi ile gerçekliği arttıran yapısı ve iki elin de kullanılmasını sağlayan iskeleti sayesinde Light Gun'lara alışmış oyuncuları Atari salonlarının kapanmadığı o güzel maziye doğru eğlenceli bir yolculuğa çıkarmayı başarıyor.
Wii Zapper'ı toplam 3 üründe test etme şansı bulduk. İlki kutunun içinden çıkan oyuncuk diyebileceğimiz Link's crossbow training, ikincisi Resident Evil Chronicles ve son olarak da Medal of Honor Heroes 2. Hepsine sırsasıyla değineceğiz ama sanırsam kutu içeriğine dahil olan Link's Crossbow Training ile başlamak mantıklı olur. Crossbow training zapper'ın promosyonu olarak düşünebileceğimiz başarılı Wii oyunu Twillight Princess'ı temel alan bir oyuncuk aslında. Wii Zapper'a fazlasıyla benzeyen bir tatar yayını kullanan Link, Twillight Princess ve eski oyunlardan hatırlayabileceğimiz düşmanlarıyla bir kez de yeni silahı ile savaşıyor. Fazla derin bir oyun olmasa da, Zapper'ın hediyesi olduğunu düşünürsek hiç yoktan iyidir diyebiliriz.
Zapper'dan asıl olarak Resident Evil Chronicles ile zevk almaya başladık desem yalan olmaz sanırsam. Özellikle Wiimote ile oynaması oyunda hassaslık ayarlarının olmaması ve zaman zaman sapıtan zorluk ayarları yüzünden işkenceye dönüşen bu oyun, Zapper sayesinde yepyeni bir yüz kazandı. Daha önce vurmak için kılı kırk yarmak gereken bölüm sonu canavarları Zapper'lı Albert Wesker'ın karşısında eriyip gidiverdiler. Zapper kendisinden beklemediğim bir şekilde oyun içinde yaşadığım isabet ve titreme sorununu büyük oranda getirmesinin yanı sıra, iki kolumu sağlıklı bir biçimde kullanıyor olmamın yanı sıra yorulmamı da büyük oranda engelledi Özellikle Wii'nin yapısı itibari ile konsol için herhangi bir light gun'ın yapılmış olmayışı Wii Zapper'ı kesinlikle bu tür oyunlar için kaçırılmaması gereken bir araç haline getiriyor.
|
|
|