|
Stranglehold
Uzundur artık çıksa da oynasak dediğimiz fakat ard arda gelen screen ve trailer'ları ile beklemeye mahkum edildiğimiz Stranglehold nihayet karşımızda. Şu sıralar 3rd shooter türündeki oyunlarda bulamadığımız aksiyona nihayet kavuştuğumuz Stranglehold'ta bakalım ne gibi süprizler bizleri bekliyor.
John Woo
23 Eylül 1946 doğumlu uzak doğulu yönetmen John Woo birçok aksiyon filminde yönetmenlik yapmış ve adını tüm dünyada duyurmayı başarmıştır. Filmleri arasında Mission Impossible 2 ve Hard Boiled muhtemelen unutulmazlardandır. Bu yetenekli yönetmenin oyun ile olan ilgisi ise Stranglehold'un sanat yönetmenliğini üstlenmesidir. Sinemadaki yeteneklerini de bu oyunda konuşturmuş olacak ki Stranglehold sınrsız aksiyon dolu bir oyun vaziyetinde. Bu harika yönetmeni diğer yapımlarda da görmek dileği ile oyunumuza geri dönebiliriz.
Stranglehold ilk göründügü andan itibaren insanları etkileyebilmeyi başarmış ve monitöre karşı artık çıksın şeklinde çoğu insanı ağlatmayı başarmış bir yapım. Bunun sebebi içinde bir Max Payne havası olması mı yoksa tek bir mekanda yüzlerce kişiye karşı kurşun estirmek mi bilemiyoruz fakat konu bakımından tam bir film niteliğinde ilerliyor, olması gerektiği gibi. Öyle ki bildiğini okuyan amansız bir polis olan Tequila öldürülen bir polis memurunun cinayetini araştırması üzerine bu durumu öğrenen suç örgütü Tequila'nın eski karısı ve kızını kaçırır. Bu durum üzerine Tequila hem bu örgütü çökertecek hem de ailesini kurtarmak için amansız bir mücadele verecektir. Gördügünüz gibi tam bir aksiyon filmi konusuna sahip bu oyunda yine yakından tanıyacağınız ünlü aktör Chow Yun-Fat hem kendisi hem de sesi ile ana karaktere hayat vermiş durumda.
Öncelikle Max Payne ve Stranglehold arasındaki bu inanılmaz benzerliğe bir açıklık getirelim. Şüphesiz bu kıyaslamanin sebebi bir Slow Mo. özelliği ile düşmanlarımıza kurşunlar yağdırmamız olacaktır. Fakat bu konuyu derin yaralar almadan aşabilir ve Stranglehold'u oldugu gibi kabul edebiliriz. Öncelikle biraz oynanışa değinelim. Biliyorsunuz Stranglehold bize ne derece artistik hareketler ile düşmanlarımızı öldürebileceğimizi göstermişti; ve hepimiz monitörlerimize yapışıp ağlamıştık. İşte bu hareketler ister istemez oyun boyunca karşımıza çıkıyor. Fakat bunların dışında diğer oyunlardan farklı olmasını sağlayan özellikleri de yok değil Stranglehold'un. Örneğin oyun boyunca kazanabileceğimiz dört adet özellik var. Bunlar oyuna hem eğlence katan hem de yer yer hayatımızı kurtarabilecek özellikler.
Health: Oyunun başında kazandığınız bu özellik ile ufak miktarda sağlık yenilemeniz söz konusu. Bazı anlarda gerçekten işinize yarıyor.
Precision Aim: Max Payne'deki sniper mermisini takip ettiğimiz o muhteşem sahneleri hepiniz hatırlarsınız sanırım. İşte Stranglehold'ta da bu özellik ile kısa süreliğine FPS moduna geçiyor ve tek kurşunda düşmanı yere serebiliyorsunuz. Bir film sahnesi şeklinde ilerleyen bu sahneler görsel anlamda muhteşem diyebiliriz.
Barrage: İşte tam bir katliam özelliği. Kısa süreliğine god mode ve sınırsız mermi moduna girdiğiniz Barrage ile önünüze geleni katledip yolunuza devam edebiliyorsunuz.
Spin Attack: Şüphesiz herkesin favori Stranglehold özelligi Spin Attack'tir. Bu güç sayesinde inanılmaz efektler ile süslenmiş bir video eşliğinde 360 derece dönerek mermileri etrafa boşaltıyorsunuz. Gerçekten inanılmaz.
Güçleri almak için büyük bir çaba sarf etmenize gerek kalmıyor. Kısa sürede hepsi otomatik olarak kazanılıyor zaten.
Aksiyon en büyük etken demiştik. Evet(!). Hiçbir oyunla karşılaştırmaya cesaret edemeyeceğiniz sahneler bekliyor sizi Strangelhold'ta. Yüzlerce düşman üstünüze çullanınca elbette sadece silahınıza güvenmiyorsunuz. Etraftaki nesneleri onlara karşı kullanmak bir kenara, çeşitli stratejiler de kullanabiliyorsunuz. Gerek Tequila Time(Slow Mo) gerekse etrafta atlayıp değişebileceğiniz maddeler ile ortalığı yakıp yıkıyorsunuz. Nesneleri kullanma sözümü biraz daha açmam gerekirse size sabit bir yerde duran düşmanların üzerine kaya, ağır demir ya da diğer ağır eşyaları silahınız ile düşürebilirsiniz. Taktik konusunda bolca özgürlüğünüz olan bu oyunda karakterimizin kendi başına yaptığı hareketler de mevcut. Örneğin etrafınızda bir masa var ve dolanmanız gerek, ama aslında gerekmiyor çünkü Tequila direkt üzerinden kayarak saldırıyor düşmanlara. Ya da iki balkon arasında kalmış durumda hemen avizeye tutunarak havada bir aksiyon şöleni yaşatıyor bizlere. Bunun gibi çeşitli akrobatik hareketlerle dolu olan adamımız bize unutulmaz bir eğlence yaşatıyor. Oyunda silahlar hızlı hızlı çıkıyor karşınıza ve shotgun yerine machinegun kullanayım, ya da bir pistol işimi görür demeden hepsini kullanıyorsunuz ister istemez. Yani silahlarınız o kadar hızlı bitiyor ki diğerine otomatik olarak geçiyoruz bu yüzden silah ayrımına gerek kalmıyor. Yanınızda en fazla iki silah taşıyabildiğiniz bu aksiyonda çift el silah kullanma özelliği unutulmamış. Her bölüm sonunda olmazsa olmaz bir boss mücadelesi de unutulmuş değil. Öyle ki bir türlü ölmeyen bu boss'ları birkaç Precision Aim yaptıktan sonra yere sermek mümkün.
Görsel anlamda Stranglehold için ne söyleyebilirim bilmiyorum. Şu ana kadar görebileceğiniz en detaylı 3rd shooter olması bir kenara her şey o kadar özenle hazırlanmış ki. Öncelikle hasar modellemelerinden bahsedelim. Stranglehold bu konuda o kadar ileriye gitmiş ki bölüm sonunda bir de verdiğiniz hasar için bir para listesi gönderiyor size. Her eşyayı her maddeyi en ince detayına kadar parçalayıp kırabilmeniz bir kenara, duvarlara kurşunlar ile verdiğiniz hasardan sonra çevrenize bir baktığınızda gerçekten bir katliamın söz konusu olduğunu görüyorsunuz. Ayaklı bir yıkım aleti gibi bir rol de üstlenebilirsiniz bu oyunda. Bu konuda gerçekten fizik motorunun son gücünün kullanıldığı Stranglehold anlaşılan işi şansa bırakmak istememiş. Söz konusu bu kır dök yok et üçlüsüne bir de inanılmaz grafikler eklenince insanın içi gidiyor. Fakat menüde sadece çözünürlük gibi bir ayara sahip olduğunuz için oyun size kendi sabit görselliğini sunuyor. Ve bu görselliği en iyi sonuçla fark etmek için iyi bir sisteme ihtiyacınız oluyor. Bazı sahnelerde gerçekten haddini aşan efektler gözlerimizi kamaştırıyor adeta. Bu kırıp dökebileceğiniz mekanlar oyunun konu itibari ile genelde Çin lokantası ya da bu tür halka açık yerlerde geçiyor. Açık havalarda ise ayrı bir şov bekliyor sizleri.
Düşmanlarınız ardı ardına saldırıyor demiştik; işte bu sahnelerde düşmandan mantıklı hareketler beklerken onlar sayılarının fazlalığını kullanmadan kurşun kusuyorlar üstümüze. Yani anlayacağınız bir yapay zeka vakası daha duruyor karşımızda. Aslında yirmi dakikayı bulan çatışma sahnelerinde bir yapay zeka olsa o sürenin iki dakikasını bile doldurabilirmişiz; bu tartışma konusu ola dursun, düşmanlar gerçekten bilinçsiz davranıyorlar. Fakat düşmanlara ateş açtığımızda yaralandıkları yerlerine göre tepki veriyorlar. Öyle ki boğazından vurduğum bir karakterin boğazını tutup etrafa savrulması oldukça etkiledi beni. Bunun yanı sıra her silah kendisine has bir hasar veriyor. Durum böyle olunca makineli tüfek ile olduğu yerde parçalanan düşman bir shotgun mermisi ile karşı karşıya kalınca etrafa uçuyor açıkçası.
Bu kadar güzel şeyler saydıktan sonra Stranglehold gelmiş geçmiş en iyi mi yoksa diyor insan kendi kendine; ama hayır, elbette değil. Bahsettiğim muhteşem çatışma sahneleri o kadar çok tekrar ediliyor ki artık oyundan soğuyorsunuz. Açıkçası iki gün boyunca üşendiğim için oynayamadım bile. Oyuncuya aşırı dozda aksiyon enjekte etmek iyi bir fikir olsa da, bir yerden sonra oyuncuya yenilik sunamayan Stranglehold gerçekten sinir bozucu olabiliyor.
2007'nin sonbaharında karşımıza çıkan Stranglehold diğer oyunlarda kolay kolay bulamayacağınız oynanışı ile damağınızda inanılmaz bir tat bırakmayı vaadediyor. Çevre ile olan etkileşim ve dolu dolu aksiyon sahneleri ile kolay kolay akıllardan silinmeyecek olan Stranglehold bir süreliğine de olsa benzersiz bir yapım.
|
|
|