|
Bir yolculuk sırasında en iyi yol arkadaşı müziktir sanıyorum. Radyonuzda ya da MP3 çalarınızda çalan şarkılarla yollar adeta akıp gider. Peki dinlediğiniz müzik trafiği etkilese nasıl olur? Karşınıza çıkan araçlar, kulaklarınızda bangır bangır çalan ve sizi coşturan o eşsiz ritme göre gelseler? İşte bu duygunun adı Audiosurf, diğer bir deyişle ses dalgalarında sörf yapmak!
Hanım, sörf tahtam nerede?
Ben de bindim bir uzay gemisine ya da bir hovercraft’a benzeyen aracıma, açtım en sevdiğim şarkımı ve düştüm yollara. Şarkı bitene kadar karşılaştığım yoğun trafikten kurtulmak için yapmam gereken tek şey ise aynı renkte olan blokları yan yana ya da alt alta getirmeye çalışmak. Bunu yaparken tek dikkat etmem gereken şey ise trafiği oluşturan blokları biriktirdiğim sütunları taşırmamak. Biraz kamaşık mı geldi, o zaman önce oyuna genel bir bakış atalım ve daha sonra oynanış hakkındaki detayları inceleyelim.
Oyunu açtığınızda önce küçük bir menü karşılıyor sizi. Burada, oyna(play), yapım ekibi(credits) ve çıkış(exit) olmak üzere 3 seçenek var. �;;;Play�;;;e basıp oyuna giriyoruz. Karşımıza çıkan ekranda karakter seçimi, oyun ayarları, yarattığınız kullanıcı hesabınıza girişi yapabiliyoruz. Oyuna başlamadan önce ayarlara kısaca değinmek istiyorum. Seçenekler(Options) butonuna tıkladığınızda karşınıza oyunun ayarlarını yapabileceğiniz menü geliyor. Bu menüde fare hızını, ses efektlerini(volume), ekran çözünürlüğünü, grafik detayını, renk seçimini ve özel ekran efektlerini seçebiliyoruz. Burada en önemli olan seçenek grafik detayı. Detayı düşürdükçe yol etrafındaki görseller azalıyor ve performans artıyor. Bunun dışında çeşitli ekran efektleri ve renk seçimleri görsel açıdan oyuna artı puan kazandırıyor.
Hmm bugün deniz çok güzel görünüyor
Görsel açıdan Audiosurf bekleneni veriyor diyebiliriz. Quest 3D motoruyla hazıralnmış olan Direct 3D tabanlı rendering sistemi göze oldukça hoş görünüyor ve sisteminizi pek zorlamıyor. Modellemeler, renk seçimleri ve yolun etrafındaki manzara, objeler bir ritim oyunu için gayet hoş tasarlanmış. Kaplamalar ve ekran efektleri ise oyunun havasını asıl yansıtan öğeler olarak başarılı bir şekilde karşımızda duruyorlar. Ayrıca bolkları topladıkça ve müziğin ritmine göre aracın, çevre objelerinin, vs… rengi dinamik bir şekilde değişiyor. Bu da oyuna oldukça neşeli bir hava katıyor.
Bir müzik, ritim oyununun ses konusundaki başarısızlığı, o oyunun genel anlamda da başarısızlığı demek olur. Audiosurf ses konusunda oldukça başarılı. Gerek kendi müzikleri olsun, gerek diğer oyun içi ses efektleri olsun gayet özenli ve güzel hazırlanmış. Blokları toplarken, puan kazanırken, vs… için tema olarak hazırlanmış belli başlı ses efektleri var. Bu temalardan herhangi birini seçerek oyunun gidişatında duyacağınız seslere çeşitlilik getirebiliyorsunuz. Oyunun neredeyse her ses formatını çalabilmesi ise büyük bir artı.
Ama bu sörf başka sörf!
Audiosurf�;;;te amaç, seçtiğiniz şarkı bitene kadar, seçtiğiniz şarkıya özel hazırlanan yolda karşınıza çıkan renkli blokları toplayarak ilerlemek. Oyunun en önemli özelliği istediğiniz herhangi bir şarkıyı seçebilmeniz ve yolda giderken karşınıza gelen blokların müziğin ritmine uygun olarak geliyor olması. Hatta mikrofonunuzu açıp kendiniz birşeyler kaydetseniz bile oyun, kaydınıza göre bir yol hazırlıyor. Yüklediğiniz her şarkının temposunu tanıyabiliyor, hatta şarkı yavaşlarsa daha yavaş, hızlanırsa daha hızlı gidiyorsunuz. Peki nasıl puan kazanıyoruz?
|
|
|