|
Uzun bir aradan sonra tekrar birlikte olmak sevinciyle yeni bir oyunun incelemesine başlamak istiyorum.
Bu sene çıkan oyunlarla gerçekten oyun dünyasında bayağı bir gelişme oldu. Herkes bunun farkında. Fakat dikkat ederseniz bu sene Civilization 3’ten başka mükemmel diyebileceğimiz bir strateji piyasaya çıkmadı. İşte bu eksikliği gidereceğini düşündüğümüz bir Real Time Strateji oyunu ile karşınızdayız. Oyunumuzun ismi Real War.
Age of Empires, Red Alert ve biraz da Commandos II karışımı diyebileceğim oyunun özellikleriyle ilgili biraz bilgi vereyim. Dediğim gibi bu oyun hem Age of Empires hem Command&Conquer ve hem de Commandos II özelliklerini barındırıyor. Mesela Command&Conquer’da bir üniteyi kurmak için ilk önce sağ taraftaki menüden istediğimiz üniteye tıklayıp, yapılmasını bekledikten sonra daha önce kurulmuş ünitelerden uzaklaşmamak şartı ile istediğimiz yere kuruyorduk. Age of Empires’ta ise bu işi köylülere bırakıyorduk ve birkaç köylü tesislerimizi kuruyordu. Real War’da ise ilk önce kurmak istediğimiz binaya tıklayıp istediğimiz bir yere kurabiliyoruz. Kurma işlemi otomatik olarak yapılıyor. Yani AOE’taki gibi köylülerle uğraşmıyoruz. Command&Conquer’daki gibi daha önce kurulmuş binaların yakınlarına da kurmak zorunda değiliz. Ben kesinlikle en iyi sistemin bu olduğu kanısındayım. Bu tek yönlü kısa karşılaştırmadan sonra, strateji oyunlarında aranan en önemli özelliklerden biri olan ünite çeşitliliğine de değinmeden olmaz.
Real War’da olan özelliklerden bahsetmek için diğer oyunlardan biraz örnek vermek istiyorum.
Bildiğiniz gibi bu sene çıkan Empire Earth adlı oyundan hepimizin beklentisi çoktu. Fakat tamamen bir hayal kırıklığı oldu. Nedenine gelince sizlere iki örnek vereceğim.
1. Oyun içinde bulunan medeniyetlerin hepsinin ünitelerinin aynı olmasıydı. Şöyle ki oyunda Osmanlı İmparatorluğu’nu da seçseniz Amerika’yı da seçseniz bütün binaları aynı idi. Bütün medeniyetler İngilizce konuşuyorlardı. Ayrıca oyunda Osmanlı İmparatorluğu’nu seçip öyle bir ilerliyordunuz ki robotların çağına kadar gelebiliyordunuz. (Bu kadar saçmalık olmaz yani.)
2. Empire Earth’de olan bir hata ise oyunun aşırı derecede zor olmasıydı. Easy modunda bile iki buçuk saat uğraştığımı biliyorum.
İşte bu tür olaylar Strateji oyunlarının kalitesini belirleyecek etkenlerdir. Real War oyununun yapılışında bu etkenlere dikkat edildiğini görüyorum.HİÇ BİTMEYECEK BU SAVAŞ
Çoğu oyunda olduğu gibi bu oyunda da ezeli düşmanlar Rusya ile Amerika savaşıyor. (Her ne kadar şimdi dost olsalar da çoğu oyuna göre her zaman düşmanlar.) Oyun tamamen günümüz teknolojisindeki savaşları canlandırıyor. Ne gelecek zaman ne de çok eski geçmiş zaman oyuna dahil. Oyunda iki tane birlik var birisi Amerikanlar diğeri ise Ruslar. Bina tipleri seçtiğiniz birliğe göre değişiklik gösteriyor. Oyunda her ne kadar birlik çeşidi iki tane ile sınırlandırılmış olsa da birliklerin kendi özellikleri saymakla bitmiyor. Yani oyun tamamen teknoloji keşfederek ve bu teknolojileri düşman üzerinde en iyi şekilde kullanıp onu nakavt etmekle geçiyor. Red Alert 2 oynayanlar hatırlayacaklardır ki Battle Lap ünitesini kurduktan sonra oyundaki teknoloji keşfetme olayı bitiyor ve oyun tüm ünitelerini görmüş oluyoruz. Fakat Real War’da o kadar çok ünite var ki yaptıkça bir yenisi daha çıkıyor.
Ayrıca oyunda Skirmish modunda oynamak isterseniz bölümü başlatmadan önce karşınıza bir sürü seçenek geliyor. Mesela hava, deniz veya kara kuvvetlerini devre dışı bırakmak Amerika’nın nükleer bombasını iptal etmek ya da mayın ünitelerini kaldırmak gibi özellikleri oyundan fazlası ile alabiliyorsunuz.
Oyunun çok muhteşem bir giriş videosu var ve bu videoyu kesinlikle izlemenizi tavsiye ediyorum. Bu sayede oyunun konusu ve videolarının ne kadar muhteşem olduğunu görebilirsiniz. Menüde karşımıza çıkan seçenekler hepimizin bildiği gibi düzenlenmiş. Fakat bazı Strateji oyunlarının Tutorial bölümü eksikliğini görmüşler ki bu oyuna çok başarılı bir eğitim görevi konulmuş. Campaign başlığı altında US ve ILA birlikleri ile tamamlayabileceğiniz tam 24 görev var. Bunların 12 tanesi US görevleri diğer 12 tanesi ise ILA birliklerinin görevleri. Oyunun ayarlarında ise sisteminizin performansını arttırmak ya da sisteminiz güçlü ise grafik kalitesi ve efektler ekleyebileceğiniz bir takım ayarlar var. Mesela oyundaki deniz ve nehir sularının akması ya da dalgalanması, askerler ölürken kan fışkırması ve havaya fırlaması gibi. Bu ayarları bilgisayarınızın da gücünü düşünerek ayarlayabilirsiniz.
Şimdi bazılarınız bir Real Time Strateji oyununun Commandos tipinde bir oyunla ne alakası var diyebilirler. Evet, oynama şekli vb. etkenlerde Commandos II ile hiçbir alakası yok. Commandos II ile tek benzerliği 2D bir stratejinin 3D oyunlara mum tutturacak kadar güzellikteki grafikleri olması. İnanın abartmıyorum. Hatta 3D bir yapım olan Empire Earth’ü de göz önüne alarak ve kesinlikle objektif olarak konuşuyorum ki bu oyunun grafikleri Commandos II’den sonra hayatımda gördüğüm en mükemmel 2D grafiklere sahip. Gerçekten oyunu oynayınca ya da resimlere bakarak bana hak vereceğinizi düşünüyorum. (Bu arada deniz suyu konusunda Empire Earth’ün daha başarılı olduğunu itiraf edeyim. Ama sadece su konusunda başarılı ve bunu da 3D bir yapım olmasına borçlu!) İşte oyunun Commandos’la alakası burada. Commandos II’de de grafikler aynı kalitede idi.
Oyunda çözünürlüğü 1024x768’e kadar çıkarabiliyorsunuz ve Real War’ün gerçekten başarılı bir zoom özelliği olduğunu da belirteyim. Bu çoğu oyunda olmayan bir özellik.
Real War, 2D olmasına karşın grafikleri ile ön plana çıkmayı başarıyor. O küçük askerleri vurduğunuzda ortaya çıkan kan efekti Wolfenstein’da bile yok!!! (Sanırım fazla attım gibime geliyor. Bir saniye tekrar okuyayım o cümleyi. Evet biraz fazla atmışım.) Neyse yani gerçekten kan fışkırmasını güzel yapmışlar. Ayrıca askerlere tankla ateş ettiğinizde bayağı bir havaya fırlıyorlar. Bunun yanında binaların yanma ve patlama efektleri çok güzel olmuş. Kurduğunuz hava alanından kalkan uçakların havalanması da gerçeğe uygun olarak yapılmış. Command&Conquer’daki gibi uçaklar helikopter taklidi yaparcasına dimdik havalanmıyorlar.
Tankların ve askerlerin karda bıraktığı izler de atlanmamış. Grafikler için söyleyebileceklerim bu kadar. Zaten Commandos II’yi oynadıysanız grafiklerin kalitesini anlayacaksınız.
Oyunun ses efektleri çok güzel ve kaliteli. Helikopterlerin havalanması, tankların paletlerinin gıcırtıları ve diğer ses olaylarını başarılı buldum. Ayrıca ilk defa bir RTS oyununda rastladığım güzel bir özellik ise oyun sırasında normal müzik çalarken düşmanlarla çatışmaya girdiğiniz esnada ya da düşman birlikleri size savaşmaya gelirken müzik birden Rock tipini alıyor ve çatışma bitene kadar değişmiyor. Daha sonra tekrara eski halini alıyor.
|
|
|