|
Chris Taylor'un ve firması Gas Powered Games'in oyunlarını Total Annihilation zamanından beri merakla beklerim. Space Siege'i de sırf bu yüzünden ve geçmişte oynadığım Dungeon Siege serisini çok sevmemden dolayı çok merak ederek ve sabırsızlıkla bekliyordum. Chris Taylor, oyun çıkmadan yaptığı her röportajda oyunun uzayda geçen Dungeon Siege olacağından ve en az onda olduğu gibi özgür bir oynanışa sahip olacağından söz ediyordu. Oyun geçtiğimiz günlerde piyasaya sürüldü ancak bu oyun beklediğimize değdi mi (gerçi demosunu oynadığımda hayal kırıklığına uğramıştım ancak bu kadar da kötü bir oyun beklemiyordum)? Cevabı hemen vermek istemezdim ancak ne yazık ki bu oyun Dungeon Siege'ın yanından bile geçemez, oynanışı dışında Dungeon Siege ile ortak bir yanı bulunmuyor maalesef. Oynanışın da bu oyuna ne kadar uygun olduğunu yazının ilerleyen kısımlarında görecekseniz. En iyisi oyunun hikayesini anlatarak yazıya bir giriş yapayım.
Tüm oyun uzayda koloni kurmak için görev yapan Armstrong adlı bir uzay gemisi üzerinde geçiyor. Oyun başlamadan Dünya'yı yok eden Kerak adlı yaratık ırkı daha sonra sizin uzay geminize de saldırıyor ve oyun başlıyor. Oyunda Seth Walker adlı sibernetik mühendisini yönetiyorsunuz. Oyun boyunca karakterinizi geliştirmeli, geminizi işgal eden bu yaratıkları geminizinden uzaklaştırmalı ve gemide yaşayan tüm insanları bir araya toplamalısınız. Tabii gemiyi yöneten yapay zekayı da unutmamanız gerekiyor. Peki bu söylediklerimi yapmak o kadar kolay mı? Oyunun oynanışına bir göz atmak sanırım yararlı olacaktır.
Uzayda Geçen Dungeon Siege'e Ne Denir? Shadowgrounds!
Space Siege oynanış olarak Dungeon Siege'e oldukça benziyor. Buna aslında iyi bir durum gibi bakmak isterdim ancak işin içine uzak menzilli silahlar girince ne yazık ki bakamıyorum. W, A, S, D tuşları ile kamerayı ayarlarken, fare ile de karakterinizi yönetiyorsunuz. Bu zaman zaman çok can sıkıcı olabiliyor, yaratıklar sürü ile üzerinize saldırırken fare ile hem ateş edip hem de karakterinizi yönetmek oldukça zor oluyor. "Tab" sistemi ile yakın ve uzak menzilli silahları kolayca değiştirebiliyorsunuz ("Magblade" isimli ışın bıçağınız fazlasıyla Halo'dan fırlamışa benziyor, görünce ne demek istediğimi anlayacaksınız). Keşke kontrol sistemi Alien Shooter ve Shadowgrounds gibi olsaydı da W, A, S, D ile karakterimizi yönetip fare ile de ateş etseydik. Ancak yapımcı Dungeon Siege'ın ruhunu korumak istemiş (keşke oyunun diğer yerlerinde de korusaymış). Oyunumuz aksiyon-RPG olarak adlandırılıyor ancak RPG öğelerini bu oyunda bulmak oldukça zor, zira oyun sırf aksiyon. Hatta oyunda seviye atlama bile bulunmuyor, ana görevleri yaptıkça yetenek puanları veriliyor ve bunları yetenek ağacından karakterinizin bazı özelliklerini geliştirmek için kullanıyorsunuz. Karakterinizin bazı özel güçleri de bulunuyor, bunları ise klavyenin numara tuşları ile kullanabiliyorsunuz (ekranda mavi gösterge ile gösteriliyor ve yaratıkları öldürdükçe doluyor) ve yeni özel güçleri ise uzay gemisinin çeşitli yerlerinden bulabiliyorsunuz. Space Siege'de envanter sistemi bulunmuyor, yaratıklardan ve patlayan şeylerden genellikle aynı eşyalar düşüyor. Bu eşyalar sağlık çantaları ve karakterinizi geliştirebileceğiniz parçalardan (Upgrade parts) oluşuyor. "Z" tuşuna basılı tutarak bu eşyaları hemen kendize çekebiliyorsunuz, yani teker teker toplamanıza gerek yok. Space Siege'ın bölümlerinde kayıt yapmanızı sağlayan sizleri iyileştiren, karakterinizin silahını, zırhını, robotunuzun (robottan ilerde bahsedeceğim) özelliklerini geliştirmenizi sağlayan ve el bombası, mayın, sağlık paketleri üretmenize olanak veren odalar bulunuyor. Bu odalarda topladığınız bu parçaları kullanarak yukarda bahsettiklerimi yapabiliyorsunuz.
|
|
|